Varning för bedrägeriförsök
Tyvärr har det förekommit bedrägeriförsök där avsändaren utger sig för att vara från Gasnätet Stockholm och Stockholm Gas. Enligt vår kännedom så har bedrägeriförsöket gjorts genom dörrknackning och syftat till att inkräva betalning för påstådd obetald faktura.
Gasnätet Stockholm eller Stockholm Gas gör aldrig hembesök i fakturaärenden. Om du misstänker att du blivit lurad, agera direkt och polisanmäl händelsen samt kontakta vår kundtjänst.
Telefonnummer kundservice: 0771 – 41 01 00 (vardagar 8–17)
E-postadress kundservice: kundservice@gasnatetstockholm.se
Anmäl bedrägeribrott till Polisen genom att ringa 114 14 eller genom att besöka en polisstation. Är det ett pågående brott, ring 112.
Att tänka på
- Lämna aldrig ut bankkortsnummer, bankID-koder eller signaturer till någon.
- Personal från Gasnätet Stockholm eller Stockholm Gas ska alltid legitimera sig.